Woensdag 13 november. Een redelijk rustige dag op de 3de etage bij Sanoma, maar bij delicious. is elke werkplek bezet. Er wordt geconcentreerd gewerkt aan de laatste pagina’s en de puntjes op de i van hét delicious.kerstnummer. Donderdagmiddag om 5 uur gaat het nummer naar de drukker. En we blijven scherp, want we gaan, zoals altijd, tot het laatst voor de 10.
Nog een leuker intro, een foto wat groter, een tekst wat puntiger, het rood wat steviger. Zoals ik eerder blogde, het begon op 13 juni met onze brainstorm. En nu moeten wij het bijna loslaten. Met steeds in mijn achterhoofd: is het geworden wat we toen bedachten. Hebben we de moodboards overtroffen waarmee onze artdirector de stylisten en fotografen inspireert? Zijn de recepten echt delicious., spannend en niet te ingewikkeld? Hebben de koks zo gekookt dat de recepten er ’lickable’ genoeg uit zien? Maken de teksten dat je zin krijgt in koken? Hebben we genoeg variatie? Is het nummer goed ingedeeld zodat het fijn leesbaar blijft en de advertenties goed geplaatst? Hebben we het goede rood qua folie voor het logo gekozen? Blijft de cover straks overeind in het schap, tussen alle andere tijdschriften? Ga ik zelf uit dit nummer koken? Ja, ja en ja. Met mijn hele gezin/familie, dochters, schoon(zusjes), broer, zwagers, nichten en neven, vrienden en vriendinnen. Heerlijk dat ik niet verder hoef te zoeken! We hebben echt alles uit de kast getrokken. De beste mensen (onze delicious.friends) gevraagd met ons mee te denken en te werken. Ik hoop van harte dat de 92 recepten je genoeg inspiratie geven en dat je alles kunt vinden in deze dikke delicious.
Enjoy!
Makkie